BRC SDI


Instalacja gazowa BRC Sequent Direct Injection (SDI) jest systemem sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej przeznaczonym do samochodów z silnikami na bezpośrednim wtrysku benzyny (np. FSI, GDI)

Powstał on na bazie znanej i sprawdzonej instalacji gazowej BRC Sequent zachowując jego główne cechy tj. spójne komponenty, prostotę montażu i programowania. Takie rozwiązanie pozwala na utrzymanie równie łatwego montażu znanego z pozostałych systemów oraz ma możliwość wykorzystania tych samych elementów mechanicznych. Tak jak w innych systemach z rodziny BRC Sequent, wtrysk LPG następuje w kolektorze ssącym, natomiast wtrysk benzyny następuje bezpośrednio w komorze spalania. Instalacje gazowe BRC SDI zostały opracowane dla danego typu silnika i mają zastosowanie w samochodach z bezpośrednim wtryskiem benzyny 4 i 6 cylindrowych wolnossących lub z turbodoładowaniem o mocy max. do 200 KW (272KM).

Innowacją w tym systemie jest centrala sterująca BRC SDI, która łączy w sobie funkcję emulacji oraz okresowego włączania wtryskiwaczy benzynowych. Rozwiązanie to zapewnia chłodzenie wtryskiwaczy benzynowych, zapobiegając ich uszkodzeniu. Zastosowanie instalacji w silnikach złożonych, jakimi są silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny, wymagało rozwoju obwodów elektronicznych i specjalnych algorytmów oprogramowania, mogących zagwarantować w każdych warunkach działania, prawidłowy odczyt składu mieszanki wymaganego przez centralkę benzyny oraz określenia odpowiedzi systemu spełniających wymagania kompleksowego systemu diagnostyki.

Instalacje gazowe BRC Sequent Direct Injection SDI składają się z następujących elementów składowych:
 
  •     Zbiornik LPG i wielozawór,
  •     Elektrozawór GPL BRC ET98,
  •     Reduktor ciśnienia: BRC Genius Max lub BRC Genius MB,
  •     wtryskiwacze: BRC IN03,
  •     Czujnik temperatury gazu: zintegrowany w listwie,
  •     Czujnik ciśnienia gazu BRC P1,
  •     Centralka elektroniczna: BRC Fly SF – SDI, Nowy przełącznik "push-push" z wskaźnikiem poziomu i sygnalizator akustyczny.

Wszystkie elementy składowe instalacji gazowej posiadają homologację zgodnie z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa elementów GPL (R67-01) oraz dyrektywami dotyczącymi kompatybilności elektromagnetycznej (2004/104/WE). BRC Sequent Direct Injection SDI jest systemem typu szeregowego lub master & slave. Ilość gazu wtryskiwana do każdego cylindra jest liczona na podstawie czasów wtrysku włączanych przez centralkę benzyny, które są przekształcane na czasy wtrysku dla gazu, uwzględniając również jego ciśnienie i temperaturę.

Instalacja gazowa BRC Sequent Direct Injection SDI przystępuje w ten sposób do regulacji spalania gazowego, utrzymując niezmienione strategie kontrolki centralki benzyny, wykonując w rzeczywistym czasie optymalizację ilości paliwa w celu uzyskania spalania idealnego również z punktu widzenia zanieczyszczenia środowiska niezależnie od warunków zewnętrznych (temperatura i.t.d.) i składu paliwa.

Instalacja gazowa BRC Sequent Direct Injection SDI kontroluje wszystkie etapy funkcjonowania silnika, od minimum aż po najbardziej skrajne stany przejściowe i pracy, utrzymując w każdym z nich strategie instalacji oryginalnej. W ten sposób uzyskuje się zawsze maksymalny poziom kompatybilności z każdym typem napędu i utrzymuje się zasadniczo nie zmieniona diagnostyka kontroli silnika przewidziana przez producenta.

Nowy przełącznik wbudowany BRC, używany do pilotowania przełączania centralki BRC Sequent Direct Injection, pozwala na działanie z uruchamianiem na benzynę i automatyczne przełączenie na gaz oraz funkcjonowanie wymuszone na zasilaniu benzyną. W pierwszym przypadku samochód jest uruchamiany przy zasilaniu benzyną a następnie po osiągnięciu warunków temperatury reduktora i warunków działania silnika (obroty, ciśnienie kolektora, itd.) nastawionych w programie, przechodzi automatycznie na gaz. W przypadku przypadkowego zgaśnięcia silnika, centralka automatycznie realizuje przełączenie na benzynę.

Instalacja gazowa BRC SDI opis elementów systemu:

1

Reduktor BRC Genius MAX Sequent TH2O GPL

Konstrukcja typu jednostopniowego membranowego

Ciśnienie regulowane:

150 kPa w odniesieniu do ciśnienia kolektora ssącego

Nie wymaga operacji oczyszczania

Maksymalna moc możliwa do zasilania za pomocą systemu BRC SDI: 200kW

Homologacja: R67-01

2

Reduktor BRC Genius MB TH2O

Konstrukcja typu jednostopniowego membranowego

Ciśnienie regulowane: 80 kPa, 120 kPa lub 150 kPa w odniesieniu do ciśnienia kolektora ssącego

Nie wymaga operacji oczyszczania

Maksymalna moc zasilana za pomocą systemu BRC SDI: 160 kW

Homologacja: R67-01

3

Centralka elektroniczna BRC SDI

Mikrokontroler samochodowy 16 bit 40 MHz

Temperatura robocza: -40 °C + 105 °C

Sprawdzanie szczelności przez zanurzenie

Przestrzeganie norm samochodowych dotyczących zapobiegania zanieczyszczeniu i sygnałów wlotu/wylotu

Ciśnienie robocze: 8 V ÷ 16 V

Układ diagnostyczny czujników i siłowników kompatybilny z normami EOBD

Komunikacja i przeprogramowanie z PC poprzez linię K

Obsługuje protokół komunikacji KWP2000

Obsługuje komunikację CAN 2.0

Spełnia wymagania EMC

Steruje do 6 wtryskiwaczy

Odcinanie i emulacja wtryskiwaczy zintegrowane

Homologacja: R67-01 - 2004/104/CE

4

Przełącznik "Push-Push"

Przycisk przełączania monostabilny SMD ø zewnętrzna 26 mm

Możliwość montażu:

- przez wbudowanie w otworze ø 23 mm, wymiar zewnętrzny 2 mm

- zewnętrznego na tablicy rozdzielczej w otworze ø 14 mm wymiar, zewnętrzny 9 mm

Sygnalizator akustyczny (buzzer)

4 diody koloru zielonego do wskazywania poziomu

1 dioda dwukolorowa zielona/czerwona do wskazywania rodzaju zasilania (gaz/benzyna)

5

Wtryskiwacz BRC IN03

Otwieranie i zamykanie przy całkowitym braku tarcia

Impedancja: 2,04 Ohm/ 2,35 mH przy 20 °C

Temperatura: -40 °C ÷ 120 °C

Napięcie: 6 V ÷ 16 V

Szczelność: guma na metalu

6

Czujnik temperatury gazu BRC

Ciężar: 17 gram

Wymiary: ø= 22 mm, h= 54 mm z oprawkami

Łącznik zintegrowany

Temperatura robocza -40 °C ÷ 120 °C

Wylot rezystywny

7

Czujnik ciśnienia gazu BRC P1

Ciężar: 160 gramów

Wymiary: 28,2 mm x 62,7 mm x 74,3 mm

Zakres ciśnienia: 0 ÷ 2,5 bar

Złącze zintegrowane

Dokładność 1,5 % F.S.

Temperatura robocza -20 °C ÷ 120 °C

Wyjście 0 ÷ 5 V

8

Filtr fazy gazowej BRC FJ1 HE

Filtr z wkładem

Straty obciążenia:

35 kPa przy Q= 18000 Nl/h powietrza

Stopień filtrowania: ß10 ÷ 75

Homologacja: R67-01; R110


Wycena online
Zadzwoń