logo

Zbiorniki gazu

Zbiorniki gazu służą do magazynowania gazu w pojeździe.

Wyróżnia się następujące typy zbiorników: - zbiorniki toroidalne, - zbiorniki cylindryczne.

Zbiorniki toroidalne dzielą się dalej na: - zbiorniki toroidalne wewnętrzne, - zbiorniki toroidalne zewnętrzne, - zbiorniki toroidalne zewnętrzne pełne, - zbiorniki toroidalne pionowe.

Najczęściej spotykanym rozwiązaniem jest montaż zbiornika we wnęce koła zapasowego wewnątrz pojazdu w bagażniku. W tym przypadku montowany jest zbiornik toroidalny wewnętrzny. Często zbiornik jest zbliżony wielkością do zbiornika benzynowego lub nawet większy. Dużo rodzajów zbiorników pozwala na optymalny wybór. Plusem takiego rozwiązania jest niezmieniona wielkość bagażnika oraz nisko położony środek ciężkości, co skutkuje mniejszą podsterownością pojazdu. W przypadku tego rozwiązania zbiornik jest praktycznie niewidoczny. Minusem jest koło zapasowe, które trzeba wozić w bagażniku. Koło zapasowe można zabezpieczyć pokrowcem, który ochroni bagażnik przez zabrudzeniem. Alternatywą dla koła stał się ostatnio nowoczesny sposób usunięcia uszkodzenia opony. Jest to specjalny płyn, który po wlaniu do koła pozwala dojechać do wulkanizacji. Płyn jest całkowicie bezpieczny dla opony i da się go usunąć zwykłą wodą. Zastosowanie takiego sposobu przez koncerny produkujące pojazdy dodatkowo potwierdza jego skuteczność (rozwiązanie stosowane jest fabrycznie w samochodzie VW Golf 5 i VW Golf 6.)

Dla pojazdów, które koło zapasowe mają umieszczone pod podłogą są produkowane zbiorniki toroidalne zewnętrzne. Najczęściej stosowany jest zbiornik toroidalny pełny ponieważ ma większą pojemność.

W przypadku, kiedy bagażnik pojazdu jest duży lub nie jest wykorzystywany, można skorzystać z oferty zbiorników cylindrycznych. Zbiorniki te montowane są najczęściej w przestrzeni bagażowej lub ładunkowej pojazdu.

Zbiorniki toroidalne pionowe są wykorzystywane w pojazdach, które fabrycznie mają w bagażniku zamontowane koło stojące. Koło jest demontowane, a w to miejsce jest montowany zbiornik.

zbiorniki toroidalne wewnętrzne 30°

Najczęściej stosowane rozwiązanie. Zbiornik toroidalny wewnętrzny montowany jest we wnęce koła zapasowego, przez co nie zabiera przestrzeni bagażowej i jest niewidoczny.

zbiorniki toroidalne zewnętrzne 0°

Jest montowany pod podłogą pojazdu najczęściej w miejscu koła zapasowego. Koło zapasowe jest demontowane i w to miejsce montowany jest zbiornik. Zbiornik jest odporny na uszkodzenia mechaniczne, nie musi być osłonięty, co odgrywa znaczącą rolę w procesie montażu pozwalając ograniczać koszty.

zbiorniki cylindryczne

Są wybierane, w przypadku kiedy bagażnik pojazdu jest duży. Minusem tego rozwiązania jest zajęcie przestrzeni bagażowej.

BRC Sequent 24 Anlage

Bei der BRC Sequent 24 Gasanlage, handelt es sich um ein sequentielles Gaseinblassystem, welches für fast alle Fahrzeuge mit Benzinmotoren, konzipiert wurde. Die Umrüstung auf Autogas mit dieser Gasanlage ist möglich für 3- und 4-Zylinder Motoren.

mehr...

Tanks

Sie haben sich für eine Autogasanlage entschieden und wissen noch nicht, welcher Gastank der Richtige für Sie ist? Unsere Übersicht über die gängigsten Varianten von Autogastanks hilft Ihnen bei Ihrer Entscheidung.

mehr...

Kraftstoffspreise

pb 981.44 €

pb 951.39 €

ON1.22 €

LPG0.56 €