Instalacja gazowa BRC Sequent 32

logo brc BRC Sequent 32 logo sequent32

Instalacja gazowa Sequent 32 firmy BRC jest najnowszym systemem sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej przeznaczonym do samochodów z silnikami zasilanymi pośrednim wtryskiem benzyny.

Instalacja została wprowadzona na rynek w 2014 roku. Powstała w wyniku ewolucji znanego od ponad 10 lat systemu BRC Sequent 24 zachowując jego główne cechy tj. spójne komponenty, prostotę montażu i programowania. Do jego programowania stosuje się nowy program diagnostyczny BRC Calibrations Tools. W BRC Sequent 32 zastosowano nowy sterownik wraz z szeregiem unowocześnień systemowych takich jak obsługa silników z funkcją Start&Stop i unikatowy system dowtrysku benzyny w górnych zakresach obciążęń silnika. Rozwiązanie te pozwalają na obniżenie kosztów eksploatacji jak i ochronę silników z miękkimi gniazdami zaworowymi. Tak jak w innych systemach z rodziny BRC Sequent, wtrysk LPG następuje w kolektorze ssącym, dokładnie tak jak wtrysk benzyny. Instalacje gazowe BRC Sequent 32 są uniwersalne i można je zastosować do wszystkich silników benzynowych 2,3 i 4 cylindrowych: wolnossących o mocy do 150 kW i doładowanych o mocy maksymalnej do 200 kW. System został stworzony do współpracy z nowoczesnymi silnikami spełniającymi normy spalin EURO 6. W tym celu stworzono specjalną wersję z podłączeniem do systemy OBD. Do silników od 5 do 8 cylindrów proponowana jest instalacja gazowa BRC Sequent Plug & Drive (P&D).

Instalacja gazowa oparta na systemie BRC Sequent 32 składa się z następujących podzespołów:

  • Zbiornik LPG z wielozaworem,
  • Elektrozawór BRC GPL ET98,
  • Reduktor ciśnienia gazu BRC Genius,
  • Wtryskiwacze: BRC IN03 My11,
  • Czujnik temperatury i ciśnienia gazu zintegrowany z listwą wtryskową,
  • Sterownik systemu BRC Sequent 32,
  • Nowy przełącznik "push-push" z wskaźnikiem poziomu gazu i sygnalizatorem akustycznym.
1

Instalacja gazowa BRC Sequent 32 posiada homologację wszystkich elementów zgodną z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa (E..67R-01) oraz dyrektywami dotyczącymi kompatybilności elektromagnetycznej (2004/104/WE). Wszystkie podzespoły tej instalacji gazowej są zaprojektowane, wyprodukowane i gwarantowane przez jednego producenta czyli włoską firmę M.T.M. – właściciela marki BRC. Ta cecha pozwala w przyszłości na sprawne i bezproblemowe serwisowanie jej na terenie Polski jak i innych państw Europy.

Instalacje gazowe BRC Sequent 32 są systemem typu szeregowego lub master & slave. Ilość gazu wtryskiwana do każdego cylindra jest liczona na podstawie czasu otwarcia wtryskiwaczy wyliczanych przez sterownik silnika, które są przekształcane na czasy wtrysku dla gazu, uwzględniając również jego ciśnienie i temperaturę.

Instalacje gazowe BRC Sequent 32 przystępują w ten sposób do regulacji spalania gazu, utrzymując niezmienione strategie kontroli sterownika silnika, wykonując w rzeczywistym czasie optymalizację ilości paliwa w celu uzyskania spalania idealnego również z punktu widzenia zanieczyszczenia środowiska niezależnie od warunków zewnętrznych (temperatura i.t.d.) i kaloryczności paliwa.

Instalacje gazowe BRC Sequent 32 kontrolują wszystkie etapy funkcjonowania silnika, od minimum aż po najbardziej skrajne stany przejściowe jego pracy, utrzymując w każdym z nich strategie instalacji oryginalnej. W ten sposób uzyskuje się zawsze maksymalny poziom kompatybilności z każdym typem napędu i utrzymuje się zasadniczo nie zmieniona diagnostyka kontroli silnika przewidziana przez producenta.

Nowy kompaktowy przełącznik firmy BRC, używany do pilotowania przełączania sterownika BRC Sequent 32, pozwala na działanie z uruchamianiem na benzynie i automatyczne przełączenie na gaz po osiągnięciu zadanej temperatury reduktora oraz funkcjonowanie wymuszone na zasilaniu benzynowym.

W przypadku przypadkowego zgaśnięcia silnika, centralka automatycznie realizuje przełączenie na benzynę.

Instalacje gazowe BRC Sequent 32 opis elementów:

Reduktor ciśnienia gazu BRC Genius Max
Konstrukcja typu jednostopniowego membranowego 
Ciśnienie regulowane: 120 - 180 kPa w odniesieniu do ciśnienia kolektora ssącego 
Nie wymaga operacji oczyszczania.
Po około 100 tys km należy go regenerować  
Maksymalna moc silnika, którą obsługuje instalacja gazowa
BRC Sequent 32 z reduktorem BRC Genius Max: 180kW 
Homologacja: R67-01
Reduktor ciśnienia gazu BRC Genius MB TH20
Konstrukcja typu jednostopniowego membranowego 
Ciśnienie regulowane: 80 kPa, 120 kPa lub 150 kPa w odniesieniu do ciśnienia kolektora ssącego 
Nie wymaga operacji oczyszczania.
Po około 100 tys km należy go regenerować 
Maksymalna moc silnika, którą obsługuje instalacja gazowa
BRC Sequent 32 z reduktorem BRC Genius MB: 140kW 
Homologacja: R67-01
Sterownik FCI 32 – kontroler instalacji gazowej BRC Sequent 32
oparty na 16 bitowym procesorze z taktowaniem 24 MHz
Temperatura robocza: -40 °C + 105 °C 
Sprawdzanie szczelności przez zanurzenie
Przestrzeganie norm samochodowych dotyczących zapobiegania zanieczyszczeniu i sygnałów wlotu/wylotu 
Napięcie robocze: 8 V ÷ 16 V 
Steruje w pełni sekwencyjnie do 4 wtryskiwaczy 
Odcinanie i emulacja wtryskiwaczy zintegrowane
Selektywne odłączanie wtryskiwaczy w celu lepszej diagnostyki
Obsługuje silniki z systemem Start-Stop
Innowacyjna funkcja VSR do silników z miękkimi gniazdami zaworowymi.
Funkcja Warm Up ułatwiająca przełączanie zimnego silnika
Komunikacja z systemem OBD w standardzie CAN.2
Homologacja: R67-01 - 2004/104/CE
Nowy przełącznik "Push-Push" 
Przycisk przełączania monostabilny SMD ø zewnętrzna 26 mm 
Możliwość montażu prawie na płasko w kokpicie
Sygnalizator akustyczny (buzzer) - sygnalizuje kiedy instalacja gazowa BRC Sequent 24.11 przełącza się na benzynę lub na gaz 
4 diody koloru zielonego do wskazywania poziomu napełnienia zbiornika gazu
1 dioda dwukolorowa zielona/czerwona do wskazywania rodzaju zasilania (gaz/benzyna)
Listwa z wtryskiwaczami BRC IN03 MY09
Impedancja: 1,5/1,7 Mh przy 20 °C 
Temperatura: -40 °C ÷ 100 °C 
Napięcie zasilania: 6 V ÷ 16 V 
Wydajność do 47 kW na cylinder
Dzięki zmniejszonej rezystancji cewek
wtryskiwacz MY09 ma jeszcze krótszy czas zamknięcia
dzięki czemu wzrosła jego wydajność względem poprzedniego modelu.
Czujnik ciśnienia gazu BRC PTS 4,5 Bar 
Ciężar: 22 gramy 
Wymiary: ø= 24 mm, h= 64,5 mm z oprawkami
Napięcie zasilania 5V
Zintegrowane gniazdko wtyczki przyłącza 
Temperatura robocza -30 °C ÷ 130 °C
Zakres pomiarowy  0,5 ÷ 4,5 Bar 
Filtr fazy gazowej BRC FJ1 HE 
Filtr z wkładem 
Straty obciążenia: 
35 kPa przy Q= 18000 Nl/h powietrza 
Stopień filtrowania: ß10 ÷ 75 
Homologacja: R67-01;

BRC Sequent 24.11

Instalacja gazowa BRC Sequent 24.11 jest systemem sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej przeznaczonym do samochodów z silnikami zasilanymi pośrednim wtryskiem benzyny.

więcej...

Zbiorniki

Zbiorniki gazu służą do magazynowania gazu w pojeździe. Wyróżnia się następujące typy zbiorników: - zbiorniki toroidalne, - zbiorniki cylindryczne.Najczęściej spotykanym rozwiązaniem jest montaż zbiornika we wnęce koła zapasowego wewnątrz pojazdu w bagażniku.

więcej...

Ceny Paliw

pb 984.39 zł

pb 954.19 zł

ON4.16 zł

LPG1.62 zł