Historia Firmy

Historia firmy Abart sięga początku roku 1995 kiedy to aktualni członkowie zarządu założyli spółkę Abart s.c. i uruchomili mały warsztat montujący instalacje gazowe we Wrocławiu przy ulicy Warsztatowej 7. Wspólnicy dokonali samodzielnie pierwszej przeróbki samochodu na gaz 30 marca 1995 roku. Pierwszym przerobionym na gaz samochodem był popularny wtedy Polonez.

Dzięki dobrej jakości montażu i odpowiedniemu doborowi instalacji gazowych BRC i Lovato firma szybko przejęła znaczną część wrocławskiego runku samochodowych instalacji gazowych. Po miesiącu zostali zatrudnieni i przeszkoleni pierwsi pracownicy - monterzy instalacji gazowych. Po kilku miesiącach działalności dokonano pierwszej przeróbki na gaz samochodu z wtryskiem benzyny, co w tamtych czasach było bardzo znacznym skokiem technologicznym.

Szybki rozwój techniczny i uznanie wśród klientów spowodowały konieczność przeprowadzki do większego warsztatu. Wybór padł na pomieszczenia na terenie Ośrodka Szkolenia Kierowców PZMot we Wrocławiu, Na Niskich Łąkach 6. Tam właśnie firma Abart poczyniła szybkie postępy i po roku działalności stała się największą firmą przerabiającą samochody na gaz we Wrocławiu. Firma zaczęła obsługiwać klientów z całego Dolnego Śląska, m.in. z Kłodzka, Wałbrzycha, Legnicy i Jeleniej Góry. Do firmy przyjeżdżali również klienci z dalej oddalonych miast czyli Opola, Łodzi czy Poznania.

Po ponad dwóch latach od rozpoczęcia działalności latem 1997 roku firma Abart doznała olbrzymich strat na skutek powodzi tysiąclecia, która zaatakowała Wrocław właśnie przez ulicę Na Niskich Łąkach. Dzięki szybkiej odbudowie warsztatu i ciężkiej pracy całej załogi straty zostały powetowane po kilku miesiącach działalności.

Firma przerabiała na gaz coraz więcej skomplikowanych pojazdów co pozwoliło na zatrudnianie i szkolenie kolejnych pracowników, którzy pracują do dziś przy montażu samochodowych instalacji gazowych zarówno w firmie Abart jak i wielu innych podmiotach działających we Wrocławiu, na Dolnym Śląsku jak i za granicą naszego kraju.

Na początku 2000 roku została zamontowana pierwsza instalacja wtrysku gazu. Była to instalacja włoskiej firmy BRC typu FLY, którą wbudowano do BMW 520i E34, a klient przyjechał aż z Tarnowa. Jak na tamte czasy było to bardzo nowatorskie rozwiązanie, które eliminowało wiele kłopotów przy przeróbce na autogaz nowoczesnych samochodów i pozwalało firmie na dalszy rozwój techniczny. Dzięki temu pozyskano wielu nowych klientów, co z kolei pozwoliło na ugruntowanie pozycji lidera branży na terenie Dolnego Śląska.

Pod koniec roku 2001 dokonano kolejnego przełomu w technologii montażu samochodowych instalacji gazowych. Do fabrycznie nowego Forda Mondeo MKII 1,8i 16v została zamontowana druga w Polsce instalacja sekwencyjnego wtrysku gazu. Była to bardzo nowoczesna instalacja firmy BRC typu Sequent FLY, która umożliwiała wtedy przerobienie na zasilanie gazowe praktycznie wszystkich aktualnie produkowanych samochodów. Technologia ta stosowana jest do dnia dzisiejszego i bez jej wprowadzenia nie byłby możliwy dalszy rozwój branży autogazu w Polsce i na świecie. Dzięki wprowadzeniu do oferty tej instalacji gazowej firma pozyskiwała klientów z Niemiec, gdzie w tamtych latach branża autogazu zaczynała dopiero raczkować.

Kolejnym znaczącym krokiem w historii firmy Abart było otwarcie wiosną 2004 roku oddziału w Legnicy przy ulicy Borsuczej. W kolejnym roku został otwarty następny oddział montujący samochodowe instalacje gazowe w Opolu przy ulicy Oleskiej. W tym samym roku firma zmieniła osobowość prawną na Sp. z o.o. Rok ten był przełomowy również dlatego, że firma zaczęła jako podwykonawca montować instalacje gazowe na terenie Niemiec.

W międzyczasie po 11-stu latach działalności Abart zmienił siedzibę główną przenosząc się do budynku położonego we Wrocławiu przy ulicy Krzemienieckiej 5. Dzięki doświadczeniu zdobytemu podczas współpracy z niemieckimi firmami i zapoznaniu się ze specyfiką rynku zarząd firmy postanowił rozwijać działalność na tamtym rynku.

W 2006 roku została założona w Leverkusen spółka Abart GmbH, która prężnie działa na rynku samochodowych instalacji gazowych na terenie Niemiec. Posiada już 3 oddziały (Leverkusen, Regensburg i Hamburg), a instalacje są tam montowane przez doświadczonych pracowników z Polski, którzy dzięki bardzo wysokim wymaganiom niemieckich klientów stale podnoszą swoje kwalifikacje. Dzięki temu mogą jeszcze lepiej wykonywać swoją pracę również w Polsce. W związku z zaangażowaniem się w pracę za zachodnią granicą naszego kraju podjęto decyzję o zamknięciu polskich oddziałów firmy i dalszym prowadzeniu działalności tylko w siedzibie głównej we Wrocławiu przy ulicy Krzemienieckiej 5.

Kolejne lata działalności i rozwój firmy pozwoliły wprowadzić jeszcze nowsze technologie. W 2007 roku zamontowano drugą w Polsce instalację wtrysku gazu do samochodu z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Instalacja BRC Sequent Direct Injection została zamontowana w Volkswagenie Golfie V 2,0 FSI zakupionym specjalnie do tego celu. Po roku testowania i przebadaniu samochodu pod względem emisji spalin w niemieckim TÜV wprowadzono ją do oferty. Dzięki tej instalacji gazowej firma poszerzyła paletę silników, które można skutecznie przerobić na autogaz.

Kolejną nowością w ofercie przedsiębiorstwa jest instalacja gazowa firmy Vialle LPdi - Liquid Propane Direct Injection, która jest dedykowana do samochodów z bezpośrednim wtryskiem benzyny i dzięki której silnik może być zasilany wyłącznie gazem.

BRC Sequent 24.11

Instalacja gazowa BRC Sequent 24.11 jest systemem sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej przeznaczonym do samochodów z silnikami zasilanymi pośrednim wtryskiem benzyny.

więcej...

Zbiorniki

Zbiorniki gazu służą do magazynowania gazu w pojeździe. Wyróżnia się następujące typy zbiorników: - zbiorniki toroidalne, - zbiorniki cylindryczne.Najczęściej spotykanym rozwiązaniem jest montaż zbiornika we wnęce koła zapasowego wewnątrz pojazdu w bagażniku.

więcej...

Ceny Paliw

pb 984.39 zł

pb 954.19 zł

ON4.16 zł

LPG1.62 zł