OPEL
Vectra-C-1,8i

Dane techniczne pojazdu:

Pojemność silnika:

1796 cm³


Rok produkcji:

2007


Moc:

103 kW (140 KM)


Stan licznika w dniu montażu instalacji gazowej:

41 256 km


Dane instalacji gazowej:

Zbiornik gazowy:

Toroidalny 73 litry


Zasięg na gazie:

600 km


Instalacja gazowa:

BRC Sequent 24


Data montażu:

2011-07


Przedstawiony powyżej Opel Vectra C 1,8i 16v 103 kW (140 KM) r.p. 2007 został przerobiony na gaz w lipcu 2011 roku przy przebiegu 41 256 km. W samochodzie tym została zamontowana instalacja gazowa marki BRC Sequent 24 wyprodukowana przez włoską firmę MTM Cherasco.  Firma MTM to największy na świecie producent samochodowych instalacji gazowych, który jako pierwszy w Europie już na początku tego wieku zaprojektował i wdrożył sekwencyjny wtrysk gazu.  Wszystkie podzespoły tej instalacji są wyprodukowane i gwarantowane przez jednego producenta, a nie jak większość tańszych instalacji składanych w kraju z komponentów różnych firm. Toroidalny zbiornik gazu o pojemności 73 litrów został zamontowany we wnęce, tam gdzie pierwotnie znajdowało się koło zapasowe. Po zatankowaniu pełnego zbiornika autogazu (propan-butan) samochód może przejechać około 600 km na tym tanim i ekologicznym paliwie. Właściciel pojazdu zaoszczędzi na jednym tylko tankowaniu około 100 zł. Zawór tankowania gazu LPG został zamontowany obok wlewu benzyny co jest bardzo wygodnym i estetycznym rozwiązaniem. Centralka sterująca wraz ze wskaźnikiem poziomu gazu zamontowana została w konsoli środkowej, obok włącznika świateł awaryjnych, dzięki czemu jest widoczna dla prowadzącego podczas jazdy. Samochód, który spalał około 8 litrów benzyny na 100 km z instalacją gazową spala mniej więcej 9,5 litra autogazu LPG czyli o 20 % więcej w porównywalnych warunkach drogowych. Dzięki niższym cenom autogazu właściciel tego samochodu przejeżdżając średniorocznie 25 000 km może zaoszczędzić około 3 500 zł. Koszt inwestycji powinien zatem zwrócić się po około 9 miesiącach użytkowania samochodu z instalacją gazową.Gniazda zaworowe tego silnika nie są fabrycznie hartowane i wymagają dodatkowego smarowania lubryfikantem przy eksploatacji na gazie.
Wycena online
Zadzwoń